Un jove agent immobiliari trencant motlles: Àlex Soler

Històries que desafien les expectatives i ens inspiren a mirar més enllà dels estereotips.

La història del jove Àlex Soler n'és una. Fa dos anys i mig, José Luis Echeverría, CEO de Monapart, va rebre un correu electrònic que va capturar la seva atenció. El remitent era Àlex, un noi de 17 anys amb una passió inusitada pel sector immobiliari. 

Avui, amb Àlex ja establert com a agent immobiliari i acumulant experiències des de l'agència on treballa a Vic, ens submergim en una conversa reveladora. Aquesta entrevista no només ens permet conèixer la trajectòria d'Àlex, sinó que també ens ofereix una finestra cap a allò que podria ser el futur de l'agent immobiliari.

Entrevista Alex Soler | Monapart
Primer contacte: un email

El 7 d'abril del 2021, vaig rebre un email que deia:

“Distingit José Luis Echeverría, sé que està molt ocupat i que rep molts correus, així que aquest només us prendrà 60 segons del seu temps. Em dic Àlex Soler i m'apassiona el món immobiliari.”

Més enllà del “distingit”, tan en desús, com no atendre un correu electrònic així? Després vaig saber que el meu interlocutor tenia 17 anys i ja no ho vaig poder “deixar anar”; en part per l'evident interès d'entendre una vocació immobiliària tan precoç i també -per què no?- pel plaer d'acompanyar algú en els seus primers passos en aquest ofici nostre, que lluny de ser un ofici per a qualsevol és, en molts sentits, un ofici per a gent escollida. 

Avui, dos anys i mig després, ja fa un any complet que l'Àlex és agent immobiliari amb captacions i vendes a l'esquena. Tinc moltes ganes de saber com va i de compartir amb vosaltres aquesta entrevista. Potser comencem a intuir quina pinta tindrà l?agent immobiliari del futur.

L'entrevista de què hem parlat? Què hem après?

Hem vist que algú brillant -potser precisament perquè és considerat brillant?- ha de donar explicacions quan tria ser agent immobiliari: als pares, als amics, als pares d'amics, als antics professors, “en general tothom se sorprèn”, ens deia Alex.

Entrevista Alex Soler | Monapart

Hem vist com els hàbits construïts i consolidats després d'anys de ser estudiant disciplinat i, alhora, esportista d'elit -amb la seva disciplina d'entrenaments, amb el desenvolupament de la mentalitat necessària per guanyar partits, per remuntar-los- han representat per a Àlex una magnífica preparació per disposar al seu arsenal d'agent immobiliari de dos components que sap.

Què tenen en comú els esportistes d'elit i els bons agents immobiliaris? Mentalitat i hàbits.

Hem parlat de com un agent immobiliari de dinou anys ha de preparar les seves primeres visites molt més que qualsevol altre agent perquè el prenguin de debò, perquè aquest venedor o venedora probable de quaranta o més anys, confiï en qui podria ser el seu fill per vendre el seu habitatge. 

En definitiva, hem vist, crec jo, com hi ha persones -les millors- que converteixen una dificultat en una oportunitat per superar les expectatives. Per això, l'Àlex no només feia tota la feina per conèixer la casuística d'un venedor potencial o totes les característiques d'un habitatge a la venda, sinó que durant els primers mesos “vaig estudiar dues o tres hores diàries per formar-me”.

Àlex també ens ha parlat dels seus referents, d'aquelles agències o agents dels quals ha après i que l'inspiren: Raúl Santos a Vilanova, Frank Sitges i Factor Immobiliari a Sitges, Ryan Serhant als Estats Units, Monapart ;D i Diza Consultores Immobiliaris a Madrid.

“El cara a cara sempre resultarà rellevant al sector immobiliari.”

Finalment, sorprèn que algú de la generació d'Àlex assumeixi que el sector immobiliari és gairebé al final del seu viatge en termes d'innovació del servei. Assumeix que el cara a cara resultarà sempre rellevant, també per a la seva generació, però que es tendiran a digitalitzar cada cop les parts de menys valor afegit del procés de venda o compra d'un habitatge. En aquest sentit, tots dos coincidim que ja gairebé estem en aquesta situació.

Entrevista Alex Soler | Monapart
Entrevista Alex Soler | Monapart
Conclusions

Àlex és una raresa; un paio que era estudiant excel·lent, porter federat d'hoquei patins, autor d'un bloc sobre productivitat a l'estudi… Podria haver triat qualsevol destinació possiblement més convencional i ha triat, de moment, el d'agent immobiliari, cosa que parla del seu caràcter decidit i una visió clara. Hi ha gent que comença amb un pla on la majoria de nosaltres acabem, de vegades sense saber gaire bé com.

Aquesta entrevista no només és una història sobre el creixement i el desenvolupament d'un jove agent immobiliari, sinó també una reflexió sobre com les generacions emergents estan redefinint rols i expectatives en el món professional. Àlex segueix aprenent, s'ha titulat com a API i li està anant bé a l'agència de Vic on treballa. Només el temps ens dirà on s'acaba, perquè els seus primers passos no poden ser més esperançadors.

Coneix-lo millor a la seva web www.alexsoler.net i no et perdis la seva podcast

Al món dels negocis, sovint ens trobem amb històries que desafien expectatives i ens inspiren a mirar més enllà d'estereotips. El remitent era Àlex Soler, un noi de 17 anys amb una passió inusitada pel sector immobiliari.

Escrit per José Luis Echeverría
Soci i Director de Monapart.
joseluis@monapart.com
Veure tots els articles de José Luis Echeverría
A més de trobar la teva nova llar o inspirar-te amb els nostres habitatges bonics, t'agradaria conèixer les persones i les iniciatives més creatives d'aquest país, aprendre a preparar un Negroni o descobrir mobles escandinaus dels 50?
Subscriu-te a la nostra newsletter mensual i diverteix-te.