Botigues de decoració nadalenca a Madrid
Llocs únics per trobar l'esperit nadalenc perfecte.
Et portem aquí una selecció de les botigues millor assortides en decoració nadalenca de Madrid, lluny de multituds i per a tots els gustos. T'ho voldràs emportar tot!
Tant si t'agrada el Nadal com si ets un autèntic Grinch nivell pro, el cert és que arriba desembre i s'activa un ressort al cervell que t'obliga a fer alguna cosa al respecte a casa, sigui donant-ho tot perquè el teu saló sigui el millor puntuat per amics i família, o bé per complir expedient i que deixin de trucar-te bestiola rara (en aquest punt, potser no és la millor manera d'aconseguir-ho…).
Si vius a Madrid, aquí el més tradicional és anar al mercat de Nadal de la Plaça Major on hi ha meravelloses i nombroses opcions per completar el teu pessebre, el teu arbre i un ampli repertori d'articles de conya. Però si ets dels que té seriosos problemes amb les aglomeracions mida XXL i busca alguna cosa especial allunyada de les grans superfícies, et donem unes pistes de petits espais on pots gaudir comprant-ne algun detall.
Com els nostres amics de Bridepalla ja t'han explicat com escollir el millor arbre de Nadal ecològic, ara anem a carrerejar pel centre de Madrid buscant botigues de decoració que en aquestes dates sumen articles nadalencs a les seves propostes.
CANTERÀ
Al cor de Chamberí, sempre atents a les últimes tendències (també per Nadal, és clar!). És l'època preferida de les germanes Mayte i Lucía, les responsables de la botiga, i això es nota. Trobes infinitat d'opcions en daurat i en xampany rosé, a més dels tocs vermells ja imprescindibles, amb estils que recorden els nostres veïns francesos o belgues.
Per cert, organitzen cursos de decoració al llarg de l'any, i al desembre un especial de Nadal per a nens. És clar que els encanta el contacte amb la gent, i em fa que, en part, aquest és el secret que portin més de vint anys oberts!

SALÓ DES FLEURS
Floristeria, saló de te i botiga de petits detalls amb encant. I per Nadal, no podia ser menys. Vella coneguda pel concepte vintage living portat a tots els nivells. Molt micos els soldadets de roba. I les estrelletes daurades. I qualsevol composició amb grèvol… En fi, que si sobrepasses aquesta porta rosa, alguna cosa cau. Segur. Perquè després hi ha el pastís de cervesa negra. Però bé, aquesta és una altra història…

STUDIO DI VERONA
Ubicada en un dels carrers amb més art de Chueca, el carrer Pelai.
Que no t'enganyi la petita façana: passa fins al fons. Hi ha diverses sales, encara que la decoració nadalenca està més concentrada a les dues primeres. Articles preciosos d'aire centreeuropeu que t'enganxen des que entres.
Per cert, no te'n vagis sense una espelma bugia de mirra. Perquè tens curiositat per saber com fa olor la mirra i perquè és d'autèntica cera d'abella, com les que es feien a principis del segle XX, de flama molt intensa i sense fum negre. I com les piles, duren i duren i duren.

ANGEL STUDIO
Molt a prop (al carrer San Marcos) Ángel i Pedro, els fundadors de la botiga, són els responsables de l'orientació a propostes sofisticades però amb un cert toc de naturalitat. Ángel també és dissenyador d'espais (és clar, això explica moltes coses…). Precioses les boles transparents i el llàntia llum mida gegant.
Per aquí es passen des de famosillos (la de selfies que han vist aquestes parets…) fins a “la senyora que netejava vidres a l'edifici del davant, perquè veia la botiga des de la finestra, li encantava i un dia va baixar a comprar-se un caprici”. Aquestes són les històries que més molen.

BADEN BADEN
Botiga mítica de Madrid al barri de Salamanca. I rara. Tot són articles artesanals procedents d'Alemanya, Àustria, nord d'Itàlia… Boles de vidre bufat i pintades a mà, pessebres de vidre de Bohèmia, de metall, teles, espelmes de nadal, els famosos ous de Fabergé… No és per a tots els públics, però que sàpigues que la revista AD ha comptat amb ells diverses vegades per atrezzar els seus reportatges fotogràfics. Sense anar més lluny, al seu últim número de desembre. Canyella fina.

LIVING IN LONDON
Acabats de mudar al barri de Salamanca, tenim aquest tros de Londres a Madrid. Una botiga i saló de te molt british, al més pur estil retro victorià. I fidel reflex de com de bojos es tornen els anglesos amb això del Nadal, perquè malgrat la modesta mida d'aquesta petita botiga, tenen un munt de detalls per a decoració nadalenca: vaixelles, estovalles, tovallons, mitjons i una infinitat d'ornaments per penjar a l'arbre oa les parets de casa. Sempre amb aquest toc típicament anglès, of course.

Si encara tens pendent decorar la casa o si t'has quedat curt i necessites més idees, esperem que aquests llocs del Centre, el Chamberí i el barri de Salamanca puguin ajudar-te.
Si no, sempre et quedarà la pròpia imaginació, monaparter!