Wooden Dolls · Alexander Girard
Les Wooden Dolls de Alexander Girard són un d'aquells objectes que ens deixen amb la boca oberta i que, més enllà de tota cobdícia, ens fan somiar i ens pessiguen l'intel·lecte. Mig segle després, aquestes alegres figures continuen produint-se a mà per decorar els interiors més animats.

Juntament amb Charles i Ray Eames i George Nelson, amb qui li unia una amistat, Alexander «Sandro» Girard és un dels representants més influents del disseny americà de postguerra, i potser dels menys coneguts.

La seva paleta de colors i estampats va esquitxar d'humor i fantasia el disseny modern, capturant l'essència llatinoamericana a través de dissenys frescos i contemporanis aplicats a multitud d'objectes artístics. Destaquen a la seva obra el treball de disseny realitzat per a l'aerolínia Braniff, des del tèxtil de les sales d'espera als colorits avions de la companyia o el vestuari de la tripulació.



Aquesta sèrie de 11 figures va ser dissenyada i fabricada a mà pel mateix Girard el 1963 per decorar casa seva a Santa Fe, i avui dia es continuen produint sota un cura procés artesanal.

Elaborades amb fusta d'avet massissa, alegres unes, esquerdes i malhumorades altres, reflecteixen la filosofia del seu creador: «Toys represent a microcosm of man's world and dreams; they exhibit fantasy, imagination, humor and love.» Doncs sí, fantasia, imaginació, humor i amor són ingredients del món Monapart. I si tu tampoc pots viure sense ells i pots, les venen per unitats a Vitra.